HTML

BlogoLó

Misztifikációmentes lovazás varázslás nélkül, realisztikusan

Friss topikok

Címkék

" Régen" és most....

2014.08.26. 20:18 Mézner Ferenc

Nézegetem a netet, különböző lovas népek lóval való viszonyát. Európait és azon kívülieket. Sport és munka lovazás. Mindkettőben a legjobb lóra és a legjobb képzésre törekszik, még ha nem is sikerül de a legjobbat szeretnénk kihozni belőle. Edzővel, tapasztalt tanítóval persze sokkal könnyebb de lehet autodidakta módon is. Csak kell egy kis egészséges érdeklődés mindenek felett. Mert, ha csak ímmel-ámmal próbálkozunk, érdeklődünk nem fog sikerülni. Erről jutott eszembe és leírok egy kis tapasztalást. Régebben amikor fiatal voltam nem volt ennyi edző, lovas hely. Volt a Tatti, ahol én is tanultam. Aztán megalakult egy lovarda Pest közelében, 10-12 lóval, sok birkával és tehenekkel, mivel egy tsz udvarába sikeredett. Nem volt pálya, körkarám ( nem is hallottak akkor róla), se futószár, se semmi. Csak terep. Volt egy kis arabszorvalami 3 év körüli csikó. Igazi western ló volt, mert a tehén istállóban lakozott a mamájával. Egyszer kitaláltuk, fel kéne ülni reá. Akkoriban jól ment a szőrözés, csak úgy nyargaltam. Jól van, hozzuk ki az anyjával, legyenek egymás mellett akkor nem lesz semmi baj. Na ez már egy autodidaktikus elem. :) Mert miért ne hinné az ember. Kijöttek a lovak, pikk-pakk én reá hágtam a tetejibe, persze szőrin. Annyi eszem volt, hogy ne nyergeljük, mert hátha alatta maradok....  Tehát reá. Szinte egy örökkévalóságnak tűnt de rajta maradtam, délután megismételve, akkor már csendesebb vihar volt. Másnap ki terepre egyedül. Amikor már tudományos voltam kis idővel később, akkor gyakoroltam a vágtába ugratást, hogy jó lábra ugorjon be. Mit erőltettem szegény lovat. :)  már nagyon jól beugrott a "segítségre" (tízből nyolcszor), mikor kiderült szinte mindig a rossz lábára ugrattam és levettem a helyes lábról mert azt hittem az a jó beugratás. De mikor többen felkapcsolták a villanyt, javítottam a dolgon. Minden nap kijártam hozzá és foglalkoztam vele. Először ez a ló csatlakozott,( mint évekkel később kiderült, ez a helye szó ) akkor csak kutyának hívtam mert akárhol elengedtem  jött utánam.Na mindegy is "régen" volt... . Az egyik legjobb lovam lett, mindent megcsinált amit akartam, soha nem ellenkezett. Mentem vele kantár nélkül, nyakba vetett kötéllel és azt elvéve stb. szóval, képeztem "indián" módra :) Még a Golyó (sokan ismerték, kiváló lovas volt) is ült rajta, terepen persze mert csak az volt és tettszett neki. Egyből híztam 100 kilótt. De "csak" hobbi ló volt vagyis inkább munka ló :) Ha tudtam volna, hogy ebből lesz a Suttogás évek múlva..... jobban rágyúrok :D "Most" viszont nagyon tudományosan kezdődik szinte minden és sokszor nagyon tudatlanul folytatódik.

https://www.facebook.com/pages/Mystfreehorse-Misztifik%C3%A1ci%C3%B3-n%C3%A9lk%C3%BCl/1414338868842271?ref=hl

Logo2.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mystfreehorse.blog.hu/api/trackback/id/tr446639067

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása