HTML

BlogoLó

Misztifikációmentes lovazás varázslás nélkül, realisztikusan

Friss topikok

Címkék

Az erőszakmentesség.......

2014.07.18. 21:19 Mézner Ferenc

Szerintem mindenki hallotta már és talán tapasztalta, hogy sokan szembe állítják az "erőszakos" sportlovasokat az erőszakmentes lovazással. Ugye az erőszakmentes képzésnél, lovazásnál nincsenek kényszerítő eszközök, mint például pálca, ostor, sarkantyú és egyéb segédszárak, kütyük és van a sportlovas, aki üti-veri, szúrja át az akadályon, vagy a szügyét haraptatja egy díjlovas versenyes habos vért fújtatva. Van viszont a lovat jutalmazó répabot, árnyékujj, laza csomózott kötőfék, hosszú puha kötél, és ami a lényeg, a fő dolog, a lovak szabad akarata, választása és a lovas lelke, szeretete. Ha tényleg lenne a lovaknak választása, akkor egy ménesben élnék mindennapjaikat egy bőséges legelőn vagy valami hasonlón :) A méneket már meg se kérdezzük (tizennyolcaskarika).  Mi is az erőszak vagy annak mentessége? Tényleg nehéz kérdés, dilemma. Nagyon sokat lehetne polemizálni (most tanultam e szót) rajta. Ugye az erőszakos lovast egyszerűbb leírni: üti veri a lovat és kész. De, hogy honnan kezdődik az erőszak az már nehezebb dolog. Láttam Linda Parellit erőszakmentes képzésű videóján jó párszor hasba suttogni egy lovacskát, aki nem értette mit is akar a  hölgy. Annyi volt a bűne, hogy a kötél rángatására nem akart hátra lépni.  Vagy egy neves magyar suttogónál végzett tanulót, aki már szintén oktat, jól állkapcson rúgni a lovat,mert nem emelte fel a fejét a jelzésére. Ezek természetes dolgok, viszont, ha egy sportlovas "leszól a gépházba" mert kell, az kiveri a biztosítékot. Ez persze mind erőszak. Valójában nemigen létezik a szó szoros értelmében az "erőszakmentesség", szerintem. Mert erőszak a lelki "terror" , ráhatás. Ki kell alakítani a dominenciát,  a fölöttest, a főnököt, aki nem lehet más csakis az ember. Viszont az emberen múlik, hogy ezt  emberségesen hajtja e végre :) Mindenképpen kell erőszak, mégpedig fizikai és lelki.  A jó lovas ezt úgy tudja adagolni, hogy a lóban minél kisebb legyen az ellenállás és kialakuljon a bizalom az ember iránt. A lovak nagyon türelmesek, toleránsak, elfogadóak, beletörődőek, szolgálatkészek és ami a legfontosabb erényük, megbocsátóak. De azt nagyon. Rengeteg rossz, sanyarú sorsú ló van-volt akit tényleg ütöttek-vertek, kínoztak. És mégis az új, jó helyen kivirulnak, készséges jó lovak lesznek, általában minden maradandó lelki nyomok nélkül. De vannak kivételek, mint mindenhol az életben. Ők a szabadság pártiak és sajnos ők lesznek a kutyaeledeles konzervben is. Ha nem lennének, lettek volna olyanok mint az előbbiekben felsoroltak, akkor már csak az állatkertekben mutogatnák őket.A lónak mára nincs, nem lehet választása. Az réges -rég volt a szabad ménesekben... talán. Röviden ennyi. :)

Lovas_1.jpg

blog1.jpg

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mystfreehorse.blog.hu/api/trackback/id/tr946522363

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

realcowboy · www.pknranch.hu 2014.07.26. 21:41:40

erőszak mente lovaglás, haha!
mar az elképzelés
is maga
az erőszak! egy fűevő állatnak, a h á t á r a felpattanni, hogy mindjart azt hihesse, hogy a nyakát akarjak at harapni, meg a földre teperni! halálfélelem, erőszak mentsen! akkor lenne erőszak mentes,
ha ma te ülsz rá, holnap meg
te
viszed a hátadon, na az kölcsönös bizalom
játék, ha cipelteted magad
a
te kényedre,
kedvedre, az miért
erőszak
mentes?

Mézner Ferenc 2014.07.27. 08:26:03

@realcowboy: Így van Péter, nincs erőszak mentes lovazás. Nem volt és nem is lesz. Én sokszor, nagyon, nagyon, nagyon sokszor próbáltam, MEGKÉRNI a lovat, ahogy szokták mondani. Hiába kértem, mondtam: légy szíves kedves lovam had üljek Rád. Semmi. Mehettem gyalog. Aztán a fülébe mondtam azt is, hogy ha ezt meg ezt megcsinálod, végleg szabad leszel és kapsz nő lovakat kényedre, kedvedre. És??? Semmi! Azóta nem kérek semmit sem, hanem vagy csinálja vagy nem. Ha nem csinálja akkor belülröl elönt a..... :D és én csinálom másképp, hogy ő csinálja másképp. A végén egyképp csináljuk de nem kérem meg soha. Olyan ez a "megkérem" dolog mint amikor régen próbálgattam a "combra engedést" . Na az nem volt semmi! Az istennek sem értettem, hogy a francba érzi a ló a combra engedés tényét. A végén már felugráltam a nxeregben és nagy erővel csapkodtam, de.. SEMMI. Egy centit sem sikerült. Aztán valaki mondta, hogy valójában NEM A COMB , hanem a lábszár a felelős én meg csapkodhattam a combom a nyereghez szaporán . :D Na kicsit elkalandoztam, szóval tényleg van erőszak, anélkül nem megy :D
süti beállítások módosítása