HTML

BlogoLó

Misztifikációmentes lovazás varázslás nélkül, realisztikusan

Friss topikok

Címkék

A majdnem lovastúra-vezetőim....I.

2014.08.13. 17:10 Mézner Ferenc

Ez a történés 2011 április közepére datálódott, ha jól emlékszem. Így utólag belátom, kicsit komolyabban kellett volna vennem és befognom a pofám. De hát........sok tanfolyamot végzett hallgatóval találkoztam, beszéltem előtte és.... ugye az a fránya előítélet.

Objektív és kicsit szubjektív látásmóddal. Szombaton voltam Lovastúra vezetői képzés első oktatásán. A Testület: A Kedves Hölgy a tanoda vezetője,Az Úriember, valószínűleg régi lovas szakember.A Szakember, a gyakorlati képzés vezetője és végül de nem utolsó sorban a Doktor úr, aki sokáig nem használta a doktori címet mert rengeteg a hülye, nem pedagógus, hanem Tanár aki a közeljövőben nagyon fontos kiküldetésű munkát fogad el Portugáliában és sajnos esetleg nem tudja végigvinni a tanfolyamot az elmondása szerint. Egyébként itt a legmagasabb szinten folyik az oktatás, mert szinte mindenhol csak gagyi pénzhajhászás folyik. Itt mindent meg lehet tanulni,mondta a doktor tanár úr,aki a folyosón állandóan a tökeit piszkálta. Egyébként kiköpött V. I Lenin reinkarnációja kívülről . /ez szubjektív/ Na tehát kb. háromnegyed órát szónokolt a képzés maga színvonaláról és közben megemlítették, hogy a Lázáréknak sincs lovastúra vezetői végzettségük és ez azért ,ejnye-bejnye meg no-no, pedig a törvény az törvény. Gondoltam végre jó helyre csöppentem mert komolyan veszik itt a dolgokat és tök jó lesz,mert rengeteg terep és túra / 2-3 napos/lovazás lesz, mint mondták. Legalább érdekes lesz, jól eltöltöm az időt, tényleg tök jó. A következő részben egy általuk összeállított teszt kitöltése volt, az erőszintek felmérése céljából. Voltak benne sablon dolgok meg alig értelmezhetőek (nekem ) mint pl. az istálló szellőzésére vonatkozó "nyomás" szó, amit nem tudtam nagyon értelmezni, de csak az lehetett a válasz kizárásos alapon. Takarmányozási kérdés is volt : Mi az ideális takarmányozás?- a helyes a munkára szabottan lehetőleg OLCSÓN- volt a válasz, én a minőségit raktam volna az olcsó helyére. Na mindegy. Volt olyan, hogy hogyan szűri ki az ember túra közepén, ha a ló rosszul van. Kicsit röviden válaszoltam: -ránézéssel, szemre vételezéssel- írtam de ez az én hibám, hogy nem fejtettem ki bővebben. Akkor volt még olyan, hogy milyen tartásmódokat ismer. Elkövettem azt a hibát, hogy a felsorolás végére oda írtam, hogy spájz. A végén az értékelésnél nem értékelték a "humoromat". Meg kevertem a reklámot a marketinggel sajna . Rövidzárlat,na .Szóval voltak érdekes megfogalmazások és kérdések. A harmadik részben valamilyen idegen nyelven kellet pár soros önéletrajzot írni, habár a tanfolyam kiírásánál szó sem volt idegen nyelvről. De abszolváltam. Kínait választottam és rajzoltam egymás alá szép "kínai" jeleket. Lehet ez is hiba volt? Na vége a teszt írásnak, ( később lesz értékelés) irány a Szakember kb ötvenes állományú ménese, ami kb kétszáz hektáron tud legelni szakaszosan. A társaság egyik részét kb 10 fő, egy fullos társas kocsi vitt, én mentem a Szakemberrel autóval, gondoltam jobban elfér mindenki. Kis idő múlva megérkeztünk a méneshez, gyönyörű zöldellő mezők, a lovak legelésznek stb. A Szakember közben pakol ki a kocsi hátuljából cuccokat. Nyergek, rossz, szakadt, kidobásra való alátét( az nagy szó, ha én kidobásra valónak ítélem ) pár kantár miegymás. Gondoltam lomtalanít,takarítja a platót.

Közben megérkeztek a többiek is a fogaton. Na, akkor lovasítás! A Szakember beterelte a ménest a telelő helyre ami kb 50 méterre volt és egy tök jó fedett színnel rendelkező nagy karámot jelentett. Volna. Ugyanis közelebb menvén a karám közepén egy kb 3 méter magas , 20mx30m-es humuszos dombbá átalakult trágya halom volt , amit a lovak jól hasznosítottak mint kilátót. De ezzel nincs is baj. Viszont teljesen bebandzsítottam a magammal való összenézésben amikor az irdatlan mennyiségű bálaháló és madzag lenyűgöző látványa, mennyisége elém tárult a karámban. De még ez sem baj, mert a lovak kurva ügyesen oldották meg, kerülték, taposták bele a trutyiba, habár a hálók nagyobb(rettentő) mennyisége már szerves és elválaszthatatlan része volt a talajnak, dombnak. Viszont ami nagyon bökte a szemem az a takarmányozás látványa. kizárólag csak ázott szalma bálák voltak berakva , abból csemegézett a ménes. "Ménesi" tartás volt Tény , hogy voltak jobb kondíciójú lovak is. Több leendő tanuló segített becserkészni a túra lovakat amin a csapat kimegy terepre, én csak néztem. Jöttek a lovak és pár látványától hőköt kaptam. Elhatároztam én nem ülök fel egyikre sem, azon régi fogadalmi okból, hogy sovány , sánta, kehes lóra nem ülök. Itt a soványban merült ki a dolog, bár az egyik erősen köhögő hátasra, aki már a fogatban is teljesített, rákérdeztem. - Kehes?- -Nem csak köhög- volt a válasz,miközben a ló félig lecsandázott egy adag takonnyal, ami elől alig tudtam félre ugrani. Szerszámozás. A Szakember adott pucolókat amivel a szutykot levakarták a lovakról a többiek. A végső döntésem,hogy nem ülök lóra , akkor jött, amikor a szar elöntötte az agyam a szerszámozás láttán. Ja, persze mindenki fogta mindenkinek a lovát mert egy kurva karó se volt amihez kiköthetőek lettek volna a lovak. Na, szerszámozás. A szutykos szakadt alátétek kerültek a lovak hátára, a kantárokat nem lehetett állítani, egyik szoros, másik bő... Tehát makacsba vertem magam és nem mentem lovazni, amit a Szakember értetlenkedve fogadott, pedig a legjobb lovat szánta alám. szegényke ő volt a legsoványabb szép nagy kakas lépéssel az egyik hátuljával Tehát felkantározta és várta a többieket, hogy végezzenek. Közben a ló(amin én ültem volna) szépen játszott a zablával, kiváló szájtevékenységet mutatott. Először kiköpte a zablát aztán az alsó foga alá tette, majd bekapta és újra kiköpte, ezután szépen az álla alá !! kotorászta a nyelvével. Kis idő múlva visszasodorta a szájába és elcsámcsogott rajta. Mielőtt újra az álla alá vette volna a Szakember meghúzta a szárat  és mindjárt pöpecen is állott a lovon. Szó szerint kérem érteni, semmi túlzót nem írtam. Ilyet még nem láttam és nagyon tetszett is volna, ha nem lettem volna kicsit ideges. Persze egyik lóra se stimmelt cucc. A nyerget mindenki választhatott magának amilyet akart vagy nem, de az jutott. Általában a túralovaknak megvan a saját cuccuk ami érthető de ez csak általában van.

folyt. köv.

mystfreehorse_1.jpg

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mystfreehorse.blog.hu/api/trackback/id/tr506601033

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása