HTML

BlogoLó

Misztifikációmentes lovazás varázslás nélkül, realisztikusan

Friss topikok

Címkék

a földi munka....

2014.07.21. 21:11 Mézner Ferenc

A földi munka. Mi is a földi munka? Leginkább a kubikolás jut eszembe rögtön, ahogy izzadtan,zihálva tolják a taligát egymás után. Vagy az aratás. Na, az sem volt semmi, kaszálni a gabonát. Nyilván a melegben, mert akkor érik :D .De had térjek rá a lovas földi avagy földről munkára, amit minden valamire való suttogó tanított. Mert csak ott lehetett megtanulni. Gondolták ezt sokan- rengetegen és valóban így is volt. Szép látvány, ahogy a tanuló szemben áll a lovával és a hosszú kötelet rázogatva pallérozódik a  lovával együtt. De nekem mindig is a répabot volt a kedvencem, tizenkétezerért, akciósan hétezer. (most mennyi, nem tudom) Kötelező volt megvenni, hiszen enélkül nem működik semmi sem, nemhogy a ló. Tehát a kellékek a földi vagy földről munkához idomításhoz. Répabot, hosszú úgynevezett parellikötél meg talán csomózott kötőfék, azt hiszem más nem volt. A csomózott kötéllel sok baj volt a karámban mert néha nehezen tudtam kiakasztani a beakadt csomót az itató vályúból. Sajnos ez a hátránya. Tehát a répabotnál tartottam. Szép hosszú, takaros megjelenés, eléggé nehéz és jól lehet vele ütni a földet, homokot. Ne haragudjon meg senki de nekem mindig ez jut eszembe a répabotról, hogy hevesen nagy elánnal püfölik a homokot. Valahogy ezt láttam a legtöbbször, már amikor láttam ilyen kurzust, párat. Így hívjuk magunkhoz a lovat, ezzel toljuk el a farát, ezzel vakargatjuk, jutalmazzuk. Meg ügyesebb tanítványnak még kormányként is működik. Mint a botkormányt úgy kell elképzelni. Van a kétkezes, ott két répabot van, vagyis egy-egy a kezekben. Aztán van amikor csak váltogatjuk a botot a kezünkben az irány váltáshoz kellően de ez a gyenge módszer. Olyan mint amikor a béna kenus mindig átveszi a lapátot az evezéshez, ami nem jó. Ha már egy evezőnk van, akkor egy oldalon evezzünk, én tudom, 14 évesen Bp. bajnok voltam kenuban :D Kicsit csapongok össze-vissza de nézzétek el nekem, kérlek benneteket :) Tehát a nyakmadzagnál tartottam, ami a lovaglás csúcsát jelenti perpillanat, hiszen sokan, ezzel demonstrálják a tutit. :) Persze ne tegye a szívére a kezét és ne hazudja, hogy nem szerette volna kipróbálni. Én sem maradtam ki belőle de aztán érdeklődés hiányában abba maradt. A saját érdeklődésem hiányában :D :D .Viszont a répabotos soha nem próbáltam ki, mert frusztrált mindig. Volt helyette rövid ostor, bot, pálca amik mind kiválóan szuperáltak, ha kellettek. Mert a földről munkához kellenek szerszámok. Egy rövid felsorolást hagy tegyek. Először is kell pucoló cucc, kötőfék erős, kötél és főként következetesség, hogy a vágyunk tárgya vagyis a lovunk beletanuljon ezek használatába általunk :), Aztán a képzés kicsit előrébb haladtával jönnek az igazán kemény dolgok, úgymint rongy, susogós melegítő, náájloonzsaacskóóóóó :D . Ezek az igazi földröl munka elengedhetetlen segítői. De a futószár sem maradhat ki, és , ha  belegondolunk, hogy nagy lovas eleink miket használhattak még.......mert ugye azt senki sem képzelte egy percig sem, hogy a földi-földről munkát azt csak pár éve találták ki. Valószínűleg már a görögök-rómaiak is mesterei voltak a lovaglásnak nem beszélve a pusztai lovas népekről. Örkénytábor, hogy csak egy Magyar klasszis képzési iskolát említsek a sok hazai "iskolával" szemben. Végeznek földi-ről munkát szinte minden lovaglási ágban, ( mert a modern időkben többek között a  futószárazás/londzsolás is az, mégpedig komoly kiváló, ha jól csinálják) de enélkül is menne  persze, mert a földi munka nélkül is lehet lovat kiválóra képezni.   Mert nem életbe vágóan fontos a földi munka de jó, ha van. :) Lovat képezni csak kétféleképpen lehet. Jól és rosszul..... vagy van köztes???? :D :D :D

mystfreehorse.jpg

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mystfreehorse.blog.hu/api/trackback/id/tr686530329

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása